Om oss

Våra fastigheter

Lediga lokaler

Intresseanmälan

Felanmälan

För hyresgäster

Kontakta oss

Länkar

 
Andrahandsuthyrning

Ansökningsförfarande vid andrahandsuthyrning
För att få hyra ut sin lägenhet i andrahand måste du ha vårt skriftliga godkännande.
Hyr du ut utan tillstånd riskerar du att bli uppsagd.

Du måste alltid skriftligen ansöka om att hyra ut i andrahand. Ansökan ska bestå av följande:

- Ansökan med anledningen och godtagbara skäl för andrahandsuthyrningen
- Kopia på det upprättade andrahandsavtalet

Ansökan ska skickas in i god tid då arbetsbelastningen på kontoret kan variera.


Att tänka på vid andrahandsuthyrning

Autogiro

Autogiro
Det enklaste sättet att betala hyran är via autogiro.

Hyran betalas automatiskt. På hyresavin framgår belopp och vilken dag som hyran kommer att dras.
Det enda du behöver göra är att se till att det finns tillräckligt med pengar på kontot. Om det saknas
pengar helt eller delvis drar vi inte något alls. Då måste du betala in hyran på något annat sätt.

Autogiro är en kostnadsfri service som vi erbjuder Dig som hyresgäst.

Att boendet är betalt i rätt tid betyder trygghet.

Ladda ner blanketten "BG Medgivande" fyll i och posta den till oss på adressen:
Skomakaregatan 4, 211 34 Malmö.

Vi registrerar ditt medgivande och Du får sedan meddelande när autogirot börjar gälla.

Hämta hem blanketten "BG Medgivande"

Felanmälan

Felanmälan
Om det uppstår fel eller skada i lokalen/lägenheten eller i gemensamma utrymmen i fastigheten
anmäler du detta till vår fastighetsservice.

Hjertmers Fastighetsservice
Tel 040-94 13 00
Eller rapportera felet här direkt på hemsidan: Felanmälan

Akuta fel
Skulle det efter kontorstid uppstå ett fel som inte kan skjutas upp till nästkommande vardag utan kräver åtgärd omgående.
Som t ex. vattenläckage eller liknande då vänder du dig till vårt jourbolag.

Örestads Bevakning
Tel 040-93 12 70

Lägenhetsbyte

Ansökningsförfarande vid bytesansökan
Om du vill byta din lägenhet måste du skicka in en skriftlig bytesansökan. Vi ställer samma krav
på den som du vill byta med som vi ställde på dig när du blev vår hyresgäst.

En bytesansökan består av 5 delar:
- Ansökningsblankett om tillstånd till lägenhetsbyte (finns att ladda ner nedan)
- 2st sanningsförsäkran, 1 för nuvarande hyresgäst och 1 för tilltänkt bytespart/ny hyresgäst
(finns att ladda ner nedan)
- Personbevis från skattemyndigheten för båda parter
- Anställningskontrakt med löneuppgift för tilltänkt bytespart/ny hyresgäst
- Kopia på föreslagen bytespartner/ny hyresgäst gällande hyreskontrakt

Ansökan skall skickas in i god tid då arbetsbelastningen på kontoret kan variera.

Ladda hem ansökan om lägenhetsbyte

Ladda hem sanningsförsäkran

Målning

Målning
Det är tillåtet att själv måla och tapetsera väggarna i lägenheten, förutsatt att arbetet utförs
fackmannamässigt. Tänk på att om du väljer en tapet eller färg som avviker från det som är att anse
som acceptabelt för oss och gemene man, kan du bli ersättningsskyldig för återställning av lägenheten.
Kontakta oss gärna innan du påbörjar arbetet

Uppsägning

Uppsägning
Uppsägning av lägenheten ska ske skriftligen senast vid det månadsskifte som infaller tre
månader före önskad avflyttning. När du sagt upp din lägenhet är du enligt hyreslagen skyldig
att visa lägenheten för nya intressenter.
Glöm ej att ange kontaktuppgifer där vi kan nå dig när du säger upp lägenheten.

Aktuellt:
2017-06-30
Vi önskar alla en härlig och skön sommar!
Kontoret har öppet som vanligt hela sommaren.




2017-05-30
Vi välkomnar Mobilife AB som hyresgäst i vår fastighet på Södra Förstadsgatan 6 i Malmö.

www.mobilife.com
JYMA Fastigheter | Skomakaregatan 4 | 211 34 MALMÖ | Tel: 040-981260 | info@jyma.se